Iarna mea…

 

Foto:     http://www.poeziipentrucopii.com/2009/11/09/

Ce frumoase erau iernile mele de copil!  Era zapada aproape tot timpul.

In vacanta ma duceam la bunica, la Rucar, si ma dadeam cu sania pana noaptea tarziu. Nu se gaseau atatea sanii ca acum. Un frate de-al mamei imi facuse o sanie din lemn, cu sine metalice, ce semana cu bobul. Noi ii ziceam bosleai. Cine statea in fata putea sa conduca sania in directia dorita. Si ne dadeam din varful muntelui din spatele casei, pana la sosea. Eram o groaza de copii. Mai multi ca acum.

Nu avea importanta ca ghetele erau inghetate si pantalonii de asemenea. Faceam galagie si eram fericiti.

 Seara, bunica ne facea mamaliguta si mancam cu lapte adus de laptareasa casei. Aveam fiecare un castron de lut si lingura de lemn. Nu voiam sa mananc din alta farfurie. Ziceam ca asa e la munte… Stateam toti la o masa de lemn, micuta, facuta special pentru noi de bunicul…

 A trecut timpul, in casa bunicii sta altcineva, bunica s-a dus dumult! Nici farfuriile de lut si nici lingurile de lemn nu mai sunt. Am cumparat altele de la un targ de ceramica dar laptele nu a mai fost niciodata asa de bun…

6 Răspunsuri

  1. Eu nu trebuia sa ma duc in vacanta la bunica. Pentru ca acolo locuiam🙂

  2. Aproape că simt mireasma de lapt proaspăt…🙂

  3. Din acele timpuri, parcă nimic nu se mai întoarce. Nu doar iernile…

  4. Bunica locuia tot la tara, aproape de Cluj, dar era la tara si farmecul era mare. Zapada asa alba si fara urme n-am mai vazut! Chiuituri la sanius si la patinaj, ca era o balta mare care ingheta, ce bucurie! Se vedeau ochiurile de geam, vag luminate, in noaptea de iarna inceputa pe la 5, ca era in preajma Craciunului. Frumos ai descris. ..Mi-am amintit si eu acea fericire greu de descris in cuvinte. Multumesc!

  5. Bunica, dupa ce facea mamaliga si o rasturna pe un fund de lemn, alaturi de care statea si ata cu care se taia in felii, punea laptele la fiert in ceaunul in care ffusese facuta mamaliga. Noi, copiii, razuiam mamaliga uscata de pe peretii ceaunului si mancam laptele cu mamaliga, direct din ceaun, cu linguri de lemn. Nu va pot spune ce gust avea!
    Mama nu ne lasa sa mancam direct din ceaun, punandu-ne in farfurie. La bunica mancam cel mai bun lapte cu mamaliga!

  6. Primadona ,amintirile intotdeauna au gustul dulce, mai ales cele de la bunica.Foarte frumos scris.

Lasă un răspuns

