Teatrul saracilor

Am fost de curand la teatru.

E foarte trist, pentru suflet nu sunt bani.  Pereti scorojiti, lemnul mancat de carii, catifeaua tocita, rupta. Nimic nu mai straluceste. Totul e vechi. Bine ca mai avem actori profesionisti. In sala si pe coridoare era foarte cald. Si asta nu era prea bine. Mirosul de vechi si praf iti aduce aminte ca esti alergic si dupa putin timp trebuie sa iesi, altfel risti sa nu mai poti respira.  O actrita ne-a rugat sa uitam de griji si sa fim alaturi de ei. Si asa am facut! Dar am trecut de la o tristete la alta. Nu mai avem spatiu de vis, de speranta, de nebunie…Pana si aici sau si aici au patruns vermii si au mancat aproape tot.  Parca traiam un film de groaza, cu spatii mici , intunecate, urat mirositoare. Spectatorii parca erau stanjeniti sau asa mi se pareau mie.

Actorii se straduiau si reuseau sa ne ia putin cate putin in lumea lor. Apoi ridicam ochii si vedeam ,inghesuita , la etaj, recuzita…

Ingrozitor! Casa de vise e in suferinta. Pentru acest loc nu sunt bani. Si atunci m-am gandit ca pentru trup si suflet nu sunt bani. 

Strig ajutor pentru TEATRU !

9 Răspunsuri

  1. cred ca trebe organizate miscari de protest. ca ar fi ceva nou. si astia de pe scaunele satmarului nu-s obisnuiti. poate se sperie dracu

  2. Da, e foarte trist. Eu nici macar nu mai pot sa merg la teatru din cauza halului in care a ajuns pentru ca mi se pare extrem de deprimant ce se intampla acolo. Ceva ar trebui facut dar nu imi dau seama exact ce.

  3. Darius,
    poate o actiune de genul „Dati un leu pentru ateneu” care a avut succes in Bucuresti, cu multi ani in urma.
    Ar mai ramane sa se gaseasca calea legala si cine sa se ocupe de asta.
    Crina, tu ce parere ai?🙂

  4. Eu vorbesc serios: stie cineva cum trebuie facut?
    Ar fi bine sa putem ajuta. Si cred ca multi ar face-o!

  5. @al2lea
    La ceva de genul asta ma gandeam si eu. Incerc sa aflu care ar putea fi modalitatea de a organiza asa ceva.

  6. E trist Primadona, trist! Tot ce tine de Cultura in tara asta, se naruie sub privirea celor indrituiti sa mentina in stare perfecta de functionare unor asemenea lacasuri. Nu stiu ce s-ar putea face pentru sensibilizarea organelor locale, eventual, raspund ca n-au fonduri. O colecta publica? Sunt prea putini interesati de cultura in Romania iar din cei interesati, is saraci! E trist!
    Eu, locuiesc in orasul marelui Brancusi. Spre rusinea mea, pana prin noiembrie, nu mai trecusem prin parc de vreo doi ani aproape, cand m-am dus cu fiul si nora mea. Vazand creatiile lui Brancusi, starea deplorabila in care au inceput sa ajunga, m-am ingrozit! Intemperiile din ultimii ani, au sapat rani adanci in piatra daltuita cu atata dragoste de Brancusi. Fiul meu, a facut cateva poze si le-a pus atunci pe blogul lui. Priviti-le:
    http://www.mitrutstanoiu.ro/2009/11/21/brancusi-pe-culmile-disperarii/

    si…va invit si pe la mine:
    http://www.mitrutstanoiu.ro/2009/11/21/brancusi-pe-culmile-disperarii/
    Un sfarsit de saptamana reconfortant!

  7. Eram in liceu . Tata George , Dumnezeu sa-l ierte imi facea cadou la fiecare inceput de stagiune un abonament ” A „, la premiera . El mi-a inoculat ” microbul ” teatrului . Era o placere sa merg la teatru , la Teatrul de Nord . Apoi am plecat , am ajuns in Timisoara , dar luat de treburile cotidiene am inceput sa raresc mersul la teatru . Mai merg rar , ultima data am fost in stagiunea cand a jucat Al’ Mic in KRUM la Teatrul National Timisoara. ( De vreo 4 ori la acelasi spectacol ) Imi pare rau ca nu mai am timp. ( Sau doar ma multumesc sa-mi gasesc scuze ? )
    Ma gandesc ca dpv juridic s-a putea infinta o societate non profit avind ca scop reabilitarea cladirii teatrului , impreuna cu proprietarii cladirii. Cred ca mai sunt destui oameni in SM si in tara ( plecati din Satmar ) care s-ar putea implica si financiar , si de ce nu , cum a zis al2lea ” dati un leu pentru Teatrul de Nord ” , sau chiar cu 2% din impozit .
    Daca rezolvati ceva anuntati-ma si pe mine.

  8. […] Primadona – Să meargă la teatru, nu prin crâşme sordide! Şi să vină cu banii acasă! […]

Lasă un răspuns

