Un caz…

         

 Să vă povestesc un caz trist.

S-au prezentat la doctor mama, tata şi un copil de 11 ani.

– Care e necazul? De ce aţi venit cu copilul la doctor?

– Aseară, când am venit de la nişte prieteni, am pus să cânte o casetă cu muzică, tropotită d’a noastră. Şi l-am luat şi pe băiat să jucăm jocuri ca pe la noi-zice mama. Şi am jucat noi cât am jucat şi numa deodată copilul a cazut jos şi s-a făcut galben ca ceara. Şi am zis către a mieu că vino mă să vezi ce e cu pruncu ăsta, că a căzut şi e galben! A mieu a zis că nu ştie ce are, da mai apoi a început pruncu să facă ca toţi dracii, să urle şi să zică prostii cică dracu e lângă el. Şi dădea din mâini şi din picioare şi urla.

– Da, aţi băut ceva la prieteni? A gustat şi copilul ceva?

– Nu, că am fost de fapt la nişte oameni la care dădusem copilul ca să îngrijească de nişte oi şi după vreo câteva săptămâni am mers să-l luăm că nu ne-am înţeles la preţ.

În momentul acela am fost şocată. Adică îşi dăduseră copilul la lucru, îl vânduseră.

– Cum aţi putut face aşa ceva? Copilul acesta aşa de slab avea şi el nevoie de vacanţă!

– Păi el a vrut să lucre!

– Aşa e?

– Păi,da… zice pruncul… dar capul zicea nu… Şi era trist şi speriat.

– Te-ai speriat de ceva?

– !?

– Spune-mi că eu nu te cert şi nici nu te bat, vreau doar să te ajut.

– Păi acu vreo trei săptămâni au intrat nişte oi în mină şi noi am intrat după ele, adică eu şi încă un băiat. Şi ne-am rătăcit prin galerii şi era miros urât, cred că era carbid, am dat cu băţul în el şi s-a ridicat un praf alb şi ne-a durut stomacul şi am vărsat şi ne-a durut capul mult timp după asta.

– Nu vă e vouă ruşine să daţi copilul să lucreze şi voi să staţi să cântaţi şi să tropotiţi? Voi sunteţi îmbracaţi ca de oraş şi pe copilul ăsta îl aduceţi la doctor ca şi când aţi merge la strand?! Nu vă e milă de el?

Amândoi părinţii au tăcut şi se uitau pe furiş unul la altul şi ridicau din sprâncene. Am scris în foaia de urgenţă părerea mea medicală şi am dat indicaţiile necesare pentru acest caz. Sper că mai deperte, cei abilitaţi vor face ceea ce trebuie. E păcat că unii copii nu ştiu ce e viaţa în familie şi nu sunt protejaţi de părinţi. Părinţii se distrează şi beau banii proveniţi din munca bietului copil…

24 Răspunsuri

  1. cam multă tristete doamna in ultima vreme, poate ar fi mai bine sa mergeti in concediu

  2. Ai dreptate, asa o sa fac foarte curand. Vezi ce inseamna sa lucrezi intr-un loc trist? Si din pacate din ce in ce mai trist!

  3. Primadona, ce caz trist,imi vine sa plang…

  4. […] am ghicit notele unui parfum purtat de adorabila mea mamă….Era atât de feminin și cast, lipsit de orice urmă de terestră și ”ațâțătoare sudoare”, încât mă lăsa gâtuită de […]

  5. Draga mea…Unii parinti au impresia ca ai lor copii sunt scalvii lor si ca pot face absolut ce vor cu ei. DAR…unde-i legea? Minorii nu au voie sa fie trimisi la munca! Doar la scoala! Acei parinti ar trebui condamnati. E trist, ingrozitor… Nu mai stiu ce sa cred…O seara mai buna!

  6. Am fugit de tristetea de pe blogul meu si am nimerit tot in triustete! pfai! azi e clar ca o sa fiu victima tristetii iremediabile.
    Sa ai o zi senina,implinitoare!

  7. […] Geţii vorbeau tot atât de latineşte ca şi noi, în ciuda argumentelor neogramarienilor, care cu … […]

  8. Draga mea, ai două premii pe blogul meu.🙂

  9. […] Madi, Melami, Mihai Likar, Mikael Eon, Mirela Pete, Nea Costache, Nicu, Oceania, Onu, Orfiv, Orry, Primadona, Pro Atitudine, Răzvanrc, Răzvan Şerbu, Sebra, Simion Cristian, Societate, Supravieţuitor, Teo […]

  10. […] Likar, Mikael Eon, Mirela Pete, Nataşa, Nea Costache, Nepoate, Nicu, Oceania, Onu, Orfiv, Orry, Primadona, Pro Atitudine, Răzvanrc, Răzvan Şerbu, Sebra, Simion Cristian, Societate, Sofilios Blenorel, […]

  11. […] Natașa, Nea Costache, Adele Onete, Iguana, Oana, Octav Pelin, Orfiv, Orianda, Pisica, Pisicărie, Primadona, Rezonanțe imposibile, Se-cret, Silavaracald, Simona Ionescu, Simona, Teo Negură, Tetris, […]

  12. mi TARE DOR de tine😦

  13. […] se-cret, Teo Negură, World of Solitaire, Pisica’s Blog, Oana, Adela Onete, Orfiv, Lucky,  Simona, , Grișka, Gabriela Savitsky,   Gabriela Elena,   Gabilutza,   Geanina Lisandru,   Loc de […]

  14. Banuiesc ca esti in concediu,refuz sa cred ca nu ti-e dor de noi…te asteptam!😛

  15. […] Nea Costache, Nicu, Adele Onete, Noaptea Iguanei, Oana Clara, Oceania, Paul G. Sandu, Policier, Primadona, Pro Atitudine, Pucca, Chat Noir, Rodica, Răzvan Codrescu, Răzvan Şerbu, […]

  16. […] Nea Costache, Nicu, Adele Onete, Noaptea Iguanei, Oana Clara, Oceania, Paul G. Sandu, Policier, Primadona, Pro Atitudine, Pucca, Chat Noir, Rodica, Răzvan Codrescu, Răzvan Şerbu, Răzvanrc, Sebra, […]

  17. […] O parte din alfabetele geţilor şi . . . inspiraţiile altora […]

  18. […] de Hamangia, Flavius, Grișka, Natașa, Elisa, Lucky Motanul, Adele Onete, Oana, Orfiv, Orianda, primadona25,Rezonanțe imposibile-X-, se-cret, Silavaracald, Teo Negură,, Tetris, Napocel,Petru […]

  19. […] de Hamangia, Geanina, Grișka, Gabi,Gabilutza, Lucky Motanul, Adele Onete, Oana, Orfiv,, Orianda, primadona25, -X-, se-cret, Silavaracald, Ioan Usca-Vania, Teo Negură,, Tetris,Theodora, Napocel, Vaca verde, […]

  20. […] Geanina, Grișka, Vania, Iulia keltghost, Luckt Motanul, Adele Onete, Oana, Orfiv,, Orianda, primadona25, -X-, se-cret, Silavaracald, Teo Negură, Tetris, Theodora, Vaca verde, Vic, Word of Solitaire, și […]

Lasă un răspuns

